0

Deze week heb ik er voor gezorgd dat het lichaam gekoppeld is aan het skelet. Het heeft wat tijd gekost om ‘de huid’ als een echte huid te laten reageren en bewegen wanneer de gewrichten bewogen worden.

Door een dynamische staart te creëren kun je een realistisch bewegende staart krijgen, wat reageert op zwaartekracht, voor bijvoorbeeld de walkcycle. Dit kun je hieronder zien:

Ik heb een flexisyteem leren maken. Dit kun je gebruiken in ruggengraten en voor nekwervels. Dit systeem zorgt er voor dat de rug en nek soepel kunnen draaien en bewegen zoals een realistische nek of rug.

Ook heb ik deze week leren coderen met MEL in Maya. Ik heb een eigen shelve leren maken (hieronder in de afbeelding in het rode vakje zichtbaar). Hiermee heb ik allerlei snelkoppelingen kunnen maken, zodat ik niet meer ver in de menu’s van Maya hoef te zoeken. Deze shelve maakt het vanaf nu veel makkelijker voor mij om op tempo door te kunnen gaan met het werken aan de wasbeer.

Naast het werken aan de wasbeer heb ik deze week een rig gemaakt voor een 3D eend waarmee Raymon bezig is. Hierdoor kan hij verder met het animeren van deze eend. Raymon animeert deze eend voor een nieuwe ‘Cubed’ motion film.

Dit is een goed voorbeeld voor het gebruik van 3D animatie in een stop-motion.  De 3D eend wordt straks als een zwart silhouet vanaf de zijkant gerenderd. Dit wordt vervolgens toegepast op de papieren kubussen voor de ‘Cubed’ motion film.